Miércoles, 16 Marzo 2016 19:52

PREMI LITERARI AL SEVERO OCHOA: UN CONTE DE NADAL.

Hola de nou!! Som el grup dels Loony Toones de la ràdio del Severo Ochoa i hui tenim l'alegria de contar-vos el premi literari que han guanyat tres alumnes del nostre centre, un d'ells, la nostra companya de grup Yaiza Duque.

El passat 22 de gener Joan López (de 2n A), Yaiza (2n A) i Aitana García (de 1r d'ESO) van recollir un premi de la cadena Ser d'Elx que van guanyar per escriure un conte en el concurs de contes de Nadal d'aquesta emissora.

Escolteu la entrevista que vam fer a Yaiza:

La nostra companya Yaiza va participar perquè li agrada escriure i la professora de Castellà, Concha Felipe, li va donar la possibilitat d'enviar-lo. Yaiza es va inspirar en el seus ídols i la resta de la història va ser perquè quan ella anava pel carrer va vore un captaire i se li va ocórrer. El conte tracta de tres xiquetes que volien passar la nit de Nadal juntes i fer una altra cosa diferent. Ella diu que en aquest moment no canviaria ninguna cosa del conte perquè de moment li agrada com està escrita la història. Tot i que es tracta d'una narració ben interessant, Yaiza ens ha confessat que únicament va tardar una vesprada en redactar-lo.

Yaiza va saber que va guanyar el premi perquè un amic del seu pare va cridar al seu pare i ell li va dir a Yaiza que l'havia guanyat, ella va estar molt emocionada, però no va plorar. Quan va anar a arreplegar el premi es va posar molt nerviosa perquè no sabia què fer. El pre

mi és una placa i un disc amb el conte gravat. En eixe moment els seus pares, com tots es podreu imaginar, estaven molts contents i orgullosos de la seua filla. Nosaltres li donem l'enhorabona i animen als alumnes del centre que participen al pròxim concurs, perquè pot resultar molt divertit i interessant.

També hem entrevistat a Joan, guanyador del primer premi, Contes de Nadal de Cadena Ser, d'Elx. Joan diu que va fer el conte perquè la seua professora de castellà li'l va demanar en uns deures per a classe. En aquest cas tracta d'un ninot de neu que li dóna parts del seu cos als seus amics per a fer-los feliços.

Va saber que va guanyar el conte perquè li van cridar al seu telèfon i li ho van dir, però no estava molt nerviós. Quan va a anar a arreplegar el premi, en canvi, sí que estava molt alterat i nerviós ja que és el primer premi que ha guanyat mai. El seu guardó van ser cent euros, una placa de commemoració i un disc amb el conte gravat. Els seus pares estaven molt contents per el seu fill i es van alegrar per ell.

Esperem que s'animeu a llegir els contes que han escrit els companys de l'institut i que, per suposat, s'animeu a escriure i participar en altres concursos. Nosaltres, ens sentim molt contentes i orgulloses del treball que han fet i esperem poder contar-vos molts més premis a partir d'ara!

Ara us inventeu a escoltar els contes guanyadors:

Fins la pròxima!!!
Adéu!!!!!!