Domingo, 05 Junio 2016 21:39

LES XARXES SOCIALS A L´IES SEVERO OCHOA

Hola, som el grup de la ràdio de l'IES Severo Ochoa, les Supremes. Hui vos parlarem sobre les xarxes socials que estan més de moda i les seues funcions. I també vos mostrarem els resultats d'una enquesta que hem fet al nostre centre a més de 100 persones (alumnat, professorat i familiars).

De la primera xarxa social que vos parlarem és de l'aplicació que està ara molt de moda, que es Snapchat. Es una xarxa social on es pot pujar imatges i vídeos. Sols els poden vore els teus contactes, durant 24 hores. Té molt èxit entre els adolescents ja que cada vegada més gent la instal·la. En el nostre centre un 23,15% el té instal·lat. A nosaltres ens agrada molt perquè es molt divertit, perquè té uns filtres molt graciosos, que es fiquen a la nostra cara. Un desavantatge que té aquesta aplicació és que si puges una imatge li la pots enviar a una persona que no vols, a causa del que pensem que es una errada en el disseny de l'aplicació. Tot i això, suposem que tots i totes tenim agregades a persones que coneixem i son els nostres amics, per tant el perill és menor.

Instagram una altra xarxa social on pots penjar imatges i vídeos i els poden veure els teus seguidors, donar-li m'agrada, comentar, etc.
Te moltíssim èxit entre els adolescents, un 63,15% del nostre centre l'utilitza inclòs alguns pares.
Aquesta aplicació és una de les que més ens agrada perquè es molt entretinguda i la gent puja moltes imatges i és divertit. Hi ha vegades que no és molt bo perquè la utilitzen en temps d'estudis i no ens ajuda molt.

Facebook és una xarxa social en la qual pots pujar imatges i vídeos, però també pots vore més coses com receptes de cuina, pots vore notícies, també per a informació, publicacions de gent, també es pot com a propaganda del que fas, per a vore pàgines de treball etc. La nostra opinió és que no ens agrada, perquè no fem us d'ella a les hores no podem opinar. I, en el nostre centre un 19% l'utilitza entre els alumnes i els professors.

WhatsApp, es un altra xarxa social que serveix per a enviar missatges, documents, imatges,vídeos, per a enviar d'ubicació a quin tu vulgues per saber on estàs. A nosaltres personalment ens agrada molt, perquè es gratuït, i molt pràctic per ha comunicar-te amb els teus amics,familiars, etc. i en el nostre centre un 97% el tenen instal·lat, que ens ha sorprés molt perquè tres persones no el tenien.

Twitter un altra xarxa social on pots pujar twets del que estas fent i també pots veure imatges de la gent. Per a pujar publicitat. Abans es utilitzava més ja que no hi havien moltes xarxes socials, i era quasi de les úniques que hi havia. Nosaltres no podem opinar peque la majoria no tenim.
Esta xarxa social te avantatges com poder comunicar-te amb gent d'altres països. També poder veure les coses que publica a la gent que segueix. I, les desavantatges que té es que hi ha vegades que els missatges no s'envien aquí vols, si no que a altra
persona
Esperem que vos haja agradat, i vos haja servit d'ajuda ja que ens em esforçat molt,
donem les gracies als alumnes que ens han ajudat dels cursos tercer, quart, segon, primer i alguns professors.