Jueves, 15 Junio 2017 16:22

Arbres singulars del terme d'Elx

Alumnes del grup 1r X del cicle formatiu de grau superior d'Administració de Sistemes Informàtics en Xarxa han desenvolupat un lloc web per a poder consultar, en valencià, castellà i anglés, fitxes botàniques d'arbres singulars del terme municipal d'Elx. Les fitxes inclouen, entre d'altres, informació sobre les dimensions de l'arbre, l'edat i la localització. Es tracta d'arbres que destaquen per la seua grandària i/o per la seua edat. Aquests arbres formen part del nostre patrimoni i és per això que hem volgut fer aquest treball per tal de donar-los a conéixer.

Aquesta tasca l'han realitzada en la matèria de Llenguatge de Marques i Sistemes de Gestió de la Informació, dirigits pel docent Raül Canals i Marote. Han pres com a font de dades les fitxes botàniques elaborades per la biòloga Esther García, amb fotografies de Fermín Valero i documentació de Raúl Agulló, i supervisades del Departament de Biologia de l'UMH. La informació està emmagatzemada en format XML, i es presenta al navegador web mitjançant la tecnologia XSLT, que genera una aplicació que empra XHTML, CSS, DOM i Javascript.

Algunes d'aquestes fitxes ja havien estat publicades anteriorment, per exemple, es poden trobar els arbres a la web del Camp d'Elx. Nosaltres però hem volgut aplicar els coneixements de la matèria de Llenguatge de marques i donar-los un enfocament nou en permetre la seua consulta en diverses llengües.

Es pot consultar el resultat al lloc web http://iesseveroochoa.edu.gva.es/hwdictionary/arbres/

Els alumnes que han participat en aquest treball són:

Antonio Fajardo Galipienso
Francisco Fernández Nieto