CONCURS LITERARI DE CARTES D´AMOR TIRANT I CARMESINA

El Departament de Valencià de l'IES Severo Ochoa d'Elx convoca la dotzena edició del Concurs Literari de cartes d'amor en valencià Tirant i Carmesina. Aquesta 12a edició està dedicada a la figura literària de Manuel de Pedrolo en el centenari del seu neixement.

• Hi podran participar tots els alumnes matriculats al centre que així ho desitgen. Als alumnes que hi participen, el treball presentat els serà tingut en compte positivament en l'avaluació de l'àrea de Valencià, segons determine cada professor/a.

• El concurs s'organitza en tres categories:
1. 1r cicle d'ESO (1r i 2n d'ESO)
2. 2n cicle d'ESO (3r i 4t d'ESO) i C.F G.Mitjà.
3. Batxillerats i Cicles Formatius G. Sup.

• Hi haurà un guanyador en cada categoria que rebrà un premi de 30 euros (xec nominal) i el corresponent Diploma guanyador. A més a més, tots els participants rebran un Diploma acreditatiu de participació.

• Les obres que participen hauran de tindre format de carta versemblant, amb el sobre corresponent i a dins la carta, i una extensió mínima d'una plana. Es permet d'il·lustrar-les o decorar-les per tal de millorar-ne la presentació, i encara que no és un requisit imprescindible, sí que serà tingut en compte per part del jurat.

• El tema de les cartes pot estar relacionat amb qualsevol tipus d'amor: amor passional, desamor, amor idealitzat, amor filial, amor a la vida... Es tracta d'expressar sentiments amb sinceritat i originalitat. Es garanteix el respecte a l'anonimat de l'autor.

• Els participants podran presentar les seues obres als professors de Valencià respectius amb data límit divendres 16 de març. Els alumnes de Cicles Formatius poden deixar les seues cartes al despatx de Vicedirecció (a Marc Loza), amb el nom i el curs escrits al sobre.

• El dimecres 28 de març es realitzarà un acte protocol·lari a la Sala d'Actes de l'Institut per a lliurar els premis als i les guardonats/des.

• El jurat estarà format pels membres del Departament de Valencià del centre. Aquest farà públic els premiats el mateix dimecres 28 de març en l'acte de lliurament explicat en el punt anterior.